Jak napisać e-mail z CV?

Fornalik Łukasz, 2019-03-19 14:05
poradnik, pracuj.pl, cv, mail

Jak napisać e-mail z CV?

Wysyłając wiadomość do osoby odpowiedzialnej za rekrutację, należy przestrzegać ważnych zasad.
Istotne są: nazwa adresu e-mail, używanie form grzecznościowych, a także odpowiednie zatytułowanie wiadomości.

Najważniejsze elementy wiadomości:
Wysłanie do rekrutera pustej wiadomości - zawierającej jedynie załączniki - to duży błąd. E-mail do potencjalnego pracodawcy powinien być co prawda krótki, ale jego treść ma znaczenie.
Należy pamiętać o:

• Odpowiednim adresie e-mail Infantylny czy zawierający zdrobnienia adres e-mail może spowodować odrzucenie naszej kandydatury. Dokumenty aplikacyjne powinny być wysyłane z profesjonalnego adresu – najlepiej takiego, który zawiera imię i nazwisko. Warto również upewnić się, że nie popełniliśmy błędów w adresie rekrutera. W innym wypadku CV nie zostanie do niego dostarczone.
• Zatytułowaniu wiadomości Temat powinien nawiązywać do konkretnej oferty pracy i interesującego nas stanowiska. Dzięki temu rekruter będzie wiedział, jakiej posady dotyczy dana wiadomość. Konieczne może być podanie numeru referencyjnego – stosujmy się wówczas do wymogów stawianych w ofercie pracy.
• Używaniu zwrotów grzecznościowych W e-mailu nie należy używać kolokwializmów. Wiadomość powinna być formalna i jak najbardziej profesjonalna. Warto pamiętać o stosowaniu form grzecznościowych, takich jak np. „Szanowna Pani/Szanowny Panie”.
• Wzmiance na temat motywacji oraz doświadczenia Dobrze jest zadbać o to, by e-mail do potencjalnego pracodawcy nie był schematyczny. Aby wyróżnić swoją kandydaturę, można napisać kilka słów na temat powodu zainteresowania ofertą albo wspomnieć o dotychczasowych doświadczeniach – nawet tych związanych ze studiami.
• Właściwym nazwaniu załączników Tytuły załączników powinny informować, jaki typ dokumentu przesyłamy (CV, list motywacyjny) i kogo on dotyczy (imię i nazwisko kandydata). Można podać również nazwę firmy.
• Zamieszczeniu podpisu Na końcu wiadomości należy umieścić zwrot grzecznościowy („Z poważaniem”) oraz podpis.

Więcej informacji na temat pisania wiadomości do pracodawcy znajdziesz na: https://porady.pracuj.pl/

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych Na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”) kontrahent oświadcza, że został poinformowany o tym, iż:

1) Administratorem danych osobowych jest Politechnika Poznańska z siedzibą Pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5, e-mail: biuro.rektora@put.poznan.pl, telefon: 61 665 3639,
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Pana Piotra Otomańskiego, który nadzoruje prawidłowość przetwarzania danych osobowych na Politechnice Poznańskiej. Z IOD można kontaktować się mailowo, wysyłając wiadomość na adres: iod@put.poznan.pl.,
3) Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c, e i f RODO, w celu:
a) dysponowania danymi osobowymi, przez okres poprzedzający zawarcie Umowy dla potrzeb złożenia oferty lub negocjacji oraz przez okres wykonywania Umowy, jej realizacji, rozliczenia, koordynacji przez osoby fizyczne wskazane do kontaktów roboczych,
b) wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na administratorze, w szczególności wynikających z przepisów rachunkowo-podatkowych; z obowiązku archiwizacyjnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wynikającymi z przepisów zawartych w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
c) wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym, polegającego w szczególności na prowadzeniu działalności naukowej, świadczeniu usług badawczych oraz transferu wiedzy i technologii do gospodarki,
d) w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami z tytułu realizacji umowy, stanowiących prawnie uzasadniony interes administratora,
4) Źródłem danych osobowych może być osoba, której dane dotyczą, ale również Strona umowy. Przetwarzane będą następujące kategorie danych: dane osobowe reprezentantów, pracowników/współpracowników – wskazane w treści umowy lub inne dane kontaktowe niezbędne do jej realizacji, koordynacji i rozliczenia, w szczególności: imię i nazwisko,e-mail służbowy, nr telefonu, stopień/tytuł naukowy, funkcja/stanowisko i miejsce pracy.
5) Odbiorcami danych mogą być:
a) organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujące zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej,
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Politechniką Poznańską przetwarzają dane osobowe dla których administratorem jest Politechnika Poznańska, w szczególności podmioty świadczące dla Administratora obsługę informatyczną,
6) Administrator będzie przechowywał dane osobowe przez okres niezbędny do udokumentowania czynności z udziałem osób, których dane dotyczą, w związku z podjęciem działań przed zawarciem umowy i jej wykonywania, przez okres wynikający z przepisów rachunkowo-podatkowych. W przypadku potrzeby ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami z tytułu realizacji niniejszej umowy, do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dokumentacja będzie podlegała archiwizacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
7) W związku z przetwarzaniem danych osobowych, osobom, których dane dotyczą, przysługują (na zasadach określonych w RODO) następujące uprawnienia: prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, sprzeciwu, prawo ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia oraz ograniczenia przetwarzania oraz prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8) Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
9) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do zawarcia oraz realizacji umowy,
10) Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Witryna Centrum Praktyk i Karier przechowuje lokalnie informacje w plikach cookies w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika oraz zbierania informacji statystycznych o sposobie korzystania ze stron internetowych. Jeżeli nie chcesz, aby system rekrutacyjny umieszczał te informacje lokalnie w postaci ciasteczek, zmień ustawienia swojej przeglądarki.