5 wskazówek, jak napisać list motywacyjny

Fornalik Łukasz, 2019-07-23 09:57
list, motywacyjny, pp

5 wskazówek, jak napisać list motywacyjny

List motywacyjny stanowi obok życiorysu najważniejszy dokument aplikacyjny. Przybliża sylwetkę zawodową kandydata i pokazuje jego motywację do pracy. Podczas pisania listu należy skupić się m.in. na swoich sukcesach, umiejętnościach i korzyściach, jakie osiągnie wybrany pracodawca, zatrudniając właśnie nas.

Wskazówka 1: Nie kopiuj informacji zawartych w CV
Konieczność przygotowania listu motywacyjnego nie ma nic wspólnego z przepisywaniem informacji umieszczonych w życiorysie. Tego rodzaju dokument powinien wskazywać najważniejsze korzyści, jakie zyska firma po zatrudnieniu kandydata ubiegającego się o pracę.

Wskazówka 2: Przedstaw swoje osiągnięcia zawodowe
Doświadczenie i poprzednie stanowiska zostały opisane w CV. W liście motywacyjnym warto zatem skupić się na zaprezentowaniu istotnych sukcesów w karierze, np. przygotowaniu projektu, który wygrał przetarg, czy wdrożeniu rozwiązania zwiększającego sprzedaż.

Wskazówka 3: Wymień najważniejsze umiejętności
Liczą się zarówno umiejętności miękkie (zdolności personalne i społeczne), jak i twarde, np. znajomość języków obcych lub prawo jazdy. Często duże znaczenie ma to, czy pracownik potrafi szybko rozwiązywać problemy i doskonale odnajduje się w zespole.

Wskazówka 4: Uzasadnij wybór firmy
Dlaczego spośród różnych ofert wybraliśmy właśnie to ogłoszenie? Jakie są powody, że chcemy aplikować do tej konkretnej firmy? Odpowiedź na to pytanie z pewnością zainteresuje pracodawcę. W liście motywacyjnym należy wykazać, że naprawdę zależy nam na danym stanowisku. Można wspomnieć np. o wartościach firmy zgodnych z naszymi, o chęci współpracy z najlepszymi specjalistami w branży oraz możliwościach rozwoju.

Wskazówka 5: Wyraź chęć spotkania z pracodawcą
Na końcu listu warto podkreślić chęć otrzymania zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną, podczas której odpowiemy na wszystkie nurtujące pytania i szerzej zaprezentujemy swój dorobek zawodowy.


Przeczytaj również pozostałe artykuły: porady.pracuj.pl

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych Na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”) kontrahent oświadcza, że został poinformowany o tym, iż:

1) Administratorem danych osobowych jest Politechnika Poznańska z siedzibą Pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5, e-mail: biuro.rektora@put.poznan.pl, telefon: 61 665 3639,
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Pana Piotra Otomańskiego, który nadzoruje prawidłowość przetwarzania danych osobowych na Politechnice Poznańskiej. Z IOD można kontaktować się mailowo, wysyłając wiadomość na adres: iod@put.poznan.pl.,
3) Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c, e i f RODO, w celu:
a) dysponowania danymi osobowymi, przez okres poprzedzający zawarcie Umowy dla potrzeb złożenia oferty lub negocjacji oraz przez okres wykonywania Umowy, jej realizacji, rozliczenia, koordynacji przez osoby fizyczne wskazane do kontaktów roboczych,
b) wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na administratorze, w szczególności wynikających z przepisów rachunkowo-podatkowych; z obowiązku archiwizacyjnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wynikającymi z przepisów zawartych w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
c) wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym, polegającego w szczególności na prowadzeniu działalności naukowej, świadczeniu usług badawczych oraz transferu wiedzy i technologii do gospodarki,
d) w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami z tytułu realizacji umowy, stanowiących prawnie uzasadniony interes administratora,
4) Źródłem danych osobowych może być osoba, której dane dotyczą, ale również Strona umowy. Przetwarzane będą następujące kategorie danych: dane osobowe reprezentantów, pracowników/współpracowników – wskazane w treści umowy lub inne dane kontaktowe niezbędne do jej realizacji, koordynacji i rozliczenia, w szczególności: imię i nazwisko,e-mail służbowy, nr telefonu, stopień/tytuł naukowy, funkcja/stanowisko i miejsce pracy.
5) Odbiorcami danych mogą być:
a) organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujące zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej,
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Politechniką Poznańską przetwarzają dane osobowe dla których administratorem jest Politechnika Poznańska, w szczególności podmioty świadczące dla Administratora obsługę informatyczną,
6) Administrator będzie przechowywał dane osobowe przez okres niezbędny do udokumentowania czynności z udziałem osób, których dane dotyczą, w związku z podjęciem działań przed zawarciem umowy i jej wykonywania, przez okres wynikający z przepisów rachunkowo-podatkowych. W przypadku potrzeby ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami z tytułu realizacji niniejszej umowy, do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dokumentacja będzie podlegała archiwizacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
7) W związku z przetwarzaniem danych osobowych, osobom, których dane dotyczą, przysługują (na zasadach określonych w RODO) następujące uprawnienia: prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, sprzeciwu, prawo ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia oraz ograniczenia przetwarzania oraz prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8) Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
9) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do zawarcia oraz realizacji umowy,
10) Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Witryna Centrum Praktyk i Karier przechowuje lokalnie informacje w plikach cookies w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika oraz zbierania informacji statystycznych o sposobie korzystania ze stron internetowych. Jeżeli nie chcesz, aby system rekrutacyjny umieszczał te informacje lokalnie w postaci ciasteczek, zmień ustawienia swojej przeglądarki.