Transatlantic Future Leaders Forum - program stażowy dla najlepszych polskich studentów

staż, staż TFLF


Transatlantic Future Leaders Forum (TFLF) to jedyna taka inicjatywa na świecie. Polscy studenci mają szansę odbyć praktyki w biurach parlamentarnych w USA i Wielkiej Brytanii, a także poznać najważniejszych polityków, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz świata biznesu na dwóch kontynentach. Staż jest finansowany dzięki wsparciu Partnerów TFLF: Ambasady USA w Polsce, Ambasady Wielkiej Brytanii w Polsce czy Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości.

Program stażowy w Parlamencie Brytyjskim potrwa od początku czerwca do końca lipca, a ten w Kongresie USA od połowy sierpnia do października 2022r. Celem programu jest rozwój młodych polskich liderów, którzy rozumieją znaczenie stosunków Polski ze Stanami Zjednoczonymi i Wielką Brytanią, a także w ramach struktur Unii Europejskiej oraz NATO. Od 2014 roku już ponad czterdziestu studentów i studentek reprezentujących najrozmaitsze kierunki na polskich i zagranicznych uczelniach odbyło staże w Kongresie i Parlamencie w ramach działania programu.

W programie mogą wziąć udział studenci z polskim obywatelstwem, którzy nie ukończyli 26 roku życia (data urodzenia po 01.01.1996r.) Kandydaci powinni mieć bardzo dobre wyniki w nauce i biegle posługiwać się językiem angielskim w mowie i piśmie. Nie ma znaczenia kierunek studiów ani kraj zamieszkania. Największe szanse będą miały osoby ciekawe świata i zaangażowane społecznie.

Pierwszy etap polega na wypełnieniu aplikacji online. Następnie trzydziestka osób z najciekawszymi aplikacjami zostanie zaproszona na indywidualne rozmowy z komisją złożoną z przedstawicieli TFLF oraz Partnerów programu. Spośród trzydziestu osób wybrane zostanie kilkunastoosobowe grono najlepszych kandydatów. Przedstawiciele biur parlamentarnych otrzymają ich kandydatury
i podejmą ostateczną decyzję o przyjęciu do siebie kandydata.

Staż jest bezpłatny. Fundacja TFLF przyznaje każdemu z wybranych kandydatów stypendium pokrywające koszty lotów, uzyskania wizy i zakwaterowania. Stypendyści spędzą osiem tygodni w biurze wybranego parlamentarzysty w Waszyngtonie lub Londynie. Oprócz aktywnej pracy na rzecz biura parlamentarzysty, stażyści spotkają się z założycielami organizacji pozarządowych, wiodącymi prawnikami czy przedstawicielami instytucji finansowych i biznesmenami.

W czasie poprzednich edycji programu stażyści TFLF odwiedzili m.in. siedzibę Banku Światowego, Międzynarodowego Funduszu Walutowego, Pentagon, Chatham House, Ambasadę RP w USA i w Wielkiej Brytanii, centrum technologiczne firmy Lockheed Martin czy fabrykę Boeinga w Charleston. Odbyli także serię kameralnych spotkań z czołowymi politykami i przedstawicielami organizacji pozarządowych takimi jak np. były ambasador USA w Polsce Daniel Freid, Senior Fellow w Atlantic Council Ian Brzezinski czy Senator Bernie Sanders.

Już 17.02 o godzinie 19.00 odbędzie się specjalny webinar, na którym będzie można usłyszeć o zaletach stażu. Absolwenci TFLF opowiedzą o tym jak napisać wyróżniającą się aplikację, a przedstawiciele zarządu TFLF odpowiedzą na wszelkie pytania związane z przebiegiem stażu i składaniem aplikacji konkursowej. Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie TFLF na Facebooku.  

Zgłoszenia do programu stażowego przyjmowane są za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej TFLF.

Termin nadsyłania zgłoszeń mija 13 marca 2022r.

Więcej informacji znaleźć można na stronie programu: http://transatlanticforum.org/

 

Załączniki
tflfpromo_PL-1.png
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych Na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”) kontrahent oświadcza, że został poinformowany o tym, iż:

1) Administratorem danych osobowych jest Politechnika Poznańska z siedzibą Pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5, e-mail: biuro.rektora@put.poznan.pl, telefon: 61 665 3639,
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Pana Piotra Otomańskiego, który nadzoruje prawidłowość przetwarzania danych osobowych na Politechnice Poznańskiej. Z IOD można kontaktować się mailowo, wysyłając wiadomość na adres: iod@put.poznan.pl.,
3) Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c, e i f RODO, w celu:
a) dysponowania danymi osobowymi, przez okres poprzedzający zawarcie Umowy dla potrzeb złożenia oferty lub negocjacji oraz przez okres wykonywania Umowy, jej realizacji, rozliczenia, koordynacji przez osoby fizyczne wskazane do kontaktów roboczych,
b) wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na administratorze, w szczególności wynikających z przepisów rachunkowo-podatkowych; z obowiązku archiwizacyjnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wynikającymi z przepisów zawartych w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
c) wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym, polegającego w szczególności na prowadzeniu działalności naukowej, świadczeniu usług badawczych oraz transferu wiedzy i technologii do gospodarki,
d) w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami z tytułu realizacji umowy, stanowiących prawnie uzasadniony interes administratora,
4) Źródłem danych osobowych może być osoba, której dane dotyczą, ale również Strona umowy. Przetwarzane będą następujące kategorie danych: dane osobowe reprezentantów, pracowników/współpracowników – wskazane w treści umowy lub inne dane kontaktowe niezbędne do jej realizacji, koordynacji i rozliczenia, w szczególności: imię i nazwisko,e-mail służbowy, nr telefonu, stopień/tytuł naukowy, funkcja/stanowisko i miejsce pracy.
5) Odbiorcami danych mogą być:
a) organy publiczne i urzędy państwowe lub inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa lub wykonujące zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej,
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Politechniką Poznańską przetwarzają dane osobowe dla których administratorem jest Politechnika Poznańska, w szczególności podmioty świadczące dla Administratora obsługę informatyczną,
6) Administrator będzie przechowywał dane osobowe przez okres niezbędny do udokumentowania czynności z udziałem osób, których dane dotyczą, w związku z podjęciem działań przed zawarciem umowy i jej wykonywania, przez okres wynikający z przepisów rachunkowo-podatkowych. W przypadku potrzeby ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami z tytułu realizacji niniejszej umowy, do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dokumentacja będzie podlegała archiwizacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
7) W związku z przetwarzaniem danych osobowych, osobom, których dane dotyczą, przysługują (na zasadach określonych w RODO) następujące uprawnienia: prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, sprzeciwu, prawo ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia oraz ograniczenia przetwarzania oraz prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8) Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
9) Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do zawarcia oraz realizacji umowy,
10) Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Witryna Centrum Praktyk i Karier przechowuje lokalnie informacje w plikach cookies w celu zapamiętania uwierzytelnionej sesji użytkownika oraz zbierania informacji statystycznych o sposobie korzystania ze stron internetowych. Jeżeli nie chcesz, aby system rekrutacyjny umieszczał te informacje lokalnie w postaci ciasteczek, zmień ustawienia swojej przeglądarki.